måndag 3 december 2012

En mycket rolig lördag på torpet

Vädret var med oss , det snöade och alla kom fram.
Grannar som vi aldrig hälsat på kom till oss.
Släkt , vänner och familj. Stora som små.
Vi fick höra historier om vilka som hade bott där och om händelser för längesen.
Vår tanke var att i första hand inspirera och ge en härlig julkänsla.
Att de sen ville köpa mycket av vårat pyssel var ju också väldigt roligt.
Vi hade lagt en liten gästbok på ett bord.Och vi blev väldigt glada över allt fint som de skrivit i den.
Så det här gör vi om nästa år.











4 kommentarer:

  1. Så fint du hade ordnat allt på torpet. Kul med någon som har ideér. De flesta grannar vill egentligen träffas men det är ingen som tar tag i det. Det gjorde du och jag beundrar dig. Tänk om man ändå hade en Rosenhäxa till granne.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Den lilla pepparkaksgubben tror jag att jag äter upp..sååå söt !!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Så fint ni ordnat för alla som ville komma på julfesten/invigningen! Det kanske blir tradition nu?

    Varmkram i vinterkylan!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej på dej! :o)

    Så fantastiskt mysigt ni gjort! Där hade jag gillat att vara! Jättefint på ALLA sätt. Och jag känner faktiskt den fina stämningen bara genom att titta på bilderna och genom att läsa det du skriver. MYSIGT! :o)

    Kul! Jag bor bara ca 10 mil från Jokkmokk. Vi brukar ha väldigt lika temperaturer här o där.

    Mys & Må så gott!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera