torsdag 28 februari 2013

En finurlig bräda

God fredag på Er. Solen tittar fram bakom granarna.
Känns så härligt , 1 mars idag. Våren är här snart.
Den här strykbrädan tycker jag är som en vacker möbel. Står alltid framme.
Jag älskar att stryka gamla örngott och kökshandukar . Mina vänner tycker att jag är lite tokig som kan spendera lediga mornar med kaffet bredvid.. och en sån tråkig sysselsättning.
Doften är ju ljuvlig från det nystrykna .
Ha en fin fredag
Kram Gittan
Ps finurlig strykbräda som även är en stege.







4 kommentarer:

  1. Sitter här o ler stort! Vi är nog ganska lika varandra i många saker :o) Jag älskar också den doften. Jag stryker alla örngott och kökshanddukar. Och faktiskt också ibland våra lakan. Helt ljuvligt att få krypa ner i en säng med slätstrukan lakan o örngott... en alldeles speciell känsla OCH doft. Tidigare manglade jag allt sånt. Men mangeln tog sån plats så den har jag inte kvar längre.

    Strykbrädan är jättefin. En god vän har också en sån med stege o bräda i ett. Det var finess på saker o ting förr i tiden :o)

    Ha en fin o trevlig helg!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Så fin!
    Det kanske är så man ska göra, ordna en fin strykbräda.
    Då kanske till och med jag skulle börja stryka=))

    Ha en bra helg/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilken finurlig strykbräda du har. Min är en sån där traditionell fuling i stålrör, inget jag vill ha framme precis. Jag får nog kolla efter en lika fin som din. Underbart att vi kommit in i mars månad nu. Våren närmar sig.

    Önskar dig en fin helg.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Har man en sådan fin strykbräda kan den ju stå framme. Nu ska jag kika vidare på din fina blogg!
    Kram Anette

    SvaraRadera